r   e   k   l   a   m   a

Alarm

Hurricane F1 PC19 (1987-1988), F1 PC23 (1989-1990), F2 PC25 (1991-1994), F3 PC31 (1995-1996), F3 PC31 (1997-1998), F4 PC35 (1999-2000), F4i PC35 (2001-2006), F Sport PC35 (2001-2002)

Moderatorzy: Majki, maciekx, prezes

Alarm

Postautor: zix969 dodano: 12 mar 2015, 17:01

Zastanawiam się nad alarmem i nie wiem na co się zdecydować. Może coś poradzicie...

Sporo się naczytałem o kradzieżach i doszedłem do wniosku, że najlepsze co można zrobić to kupić łańcuch i porządną kłódkę, a alarm zamontować jakiś cichy bez syreny taki typu "powiadamiającego" - wycie syreny i mruganie migaczy, złodzieja nie odstrasza, a na reakcję kogokolwiek raczej nie ma co liczyć - żeby w razie jakiegoś tarmoszenia sprzętu mieć powiadomienie i możliwość bezpośredniego zniechęcenia złodzieja (o ile łańcuch i kłódka wytrzymają wystarczająco długo).

Zastanawiam się nawet nad czymś tak prostym jak odcinacz akumulatora co mogłoby zniechęcić do kradzieży - raz chyba zamieniło mi całkowitą utratę sprzętu w lekkie zgięcie blokady kierownicy, utratę lusterka, reflektora i kierunkowskazu - tylko to ciągłe ustawianie zegara...
zix969
 
Posty: 42
Rejestracja: 14 gru 2014, 14:55
Lokalizacja: WE
Sprzęt: CBR 600 F4i

Reklama

Re: Alarm

Postautor: Majki dodano: 13 mar 2015, 09:33

Po pierwsze musisz zadać sobie pytanie gdzie jeździsz moto i gdzie stoi przez noc.
Jeśli jego "stajnią" jest chmurka pod blokiem to sory ale nie ma się co dziwić, że ci ktoś po nocy na moto siedzi, przestawia go, wy***rdoli na glebe, poodkręca kilka części, nie mówiąc już o zajumaniu w całości.

Jak mają zajumać to i tak zajumają. Odcięcie zapłonu czy tam elektryki raczej na nic się zdaje bo mało kto wskakuje na moto i zaczyna gmerać przy stacyjce, jeśli jest HISS to już wogóle go nie odpali. Zazwyczaj moto kradnie się w całości do busa, wysiada 2-3 chłopa wrzucają moto na pake razem z wszystkimi zabezpieczeniami i w 2min moto nie ma.

Alarm jako taki niby spoko ale ja się tylko z problemami u znajomych spotkałem, sam w swoim moto zaraz po kupnie wywaliłem. Zjadanie bateri, nie odpalanie moto, przerywanie, prolemy z elektryką. Rzadko alarm jest zakładany przez elektryka, częściej przez właścicieli moto albo mechaników którzy jak popindolą instalacje to potem tylko płacz zostaje :)

Łańcuch ok, ale znów pytanie gdzie trzymasz moto? Poza tym łańcuch waży od cholery i jeszcze troche, ja mam disc lockera który jest niesamowicie ciężki jak na takie małe gówno, a łańcuch Abusa to już kosmos z wagą.

Jak dla mnie disc locker z syreną jest wystarczajacy. Syrena zawyje jak ktoś gmera przy moto, a locker zabezpiecza przed przestawieniem jeśli ktoś już wie jak w moto wbić luz. A tak to trzeba z głową stawiać moto. Jako, że można wjechać prawie wszędzie to stawia się go najblizej punktu w którym się człowiek w danym momencie znajduje. A jak się boisz zajebania z garażu to lepiej zainwestuj w dobre zamki i jakąś sensowną zasuwkę, rygle itp.
łutututututututtutu...
Awatar użytkownika
Majki
Moderator
 
Posty: 4195
Rejestracja: 03 maja 2009, 23:49
Lokalizacja: Łódź
Sprzęt: Samoróbka

Re: Alarm

Postautor: zix969 dodano: 14 mar 2015, 02:09

Gdzie jeżdżę albo raczej gdzie zamierzam - do pracy jak już jakaś się trafi. Jakby był zamknięty parking jak w ostatniej byłoby super. O "chmurce" pod blokiem nawet nie mam mowy - nie kumam ludzi z mojego osiedla którzy zimą trzymają skuter w garażu a jak się robi cieplej to pod chmurą. Naprawdę to taki problem te parę kroków do garażu? Uważam że skoro można wstawić sprzęt do podziemnego zamkniętego parkingu to trzeba tak robić.

Co do zajumania części zamiast całego moto to było to bardzo dawno, miałem wtedy MZtkę 250. Kolesie próbowali złamać kierownicę i odjechać, ale chyba jak przekręcili zapłon i nic się nie zaświeciło to się wkurzyli i pozabierali parę upierdliwych drobiazgów które wtedy w oryginale były prawie nie do dostania. Najbardziej wtedy wk..wiło mnie zabranie halogenowego reflektora.

Temat wrzucania na pakę mam przećwiczony przy okazji rowerów - zajumali mi już dwa, ale się nauczyłem: U lock do jakiegoś znaku czy czegoś podobnego i to na widoku. Z moto miałbym podobną taktykę - gruby łańcuch (hartowany powierzchniowo, żeby było śmieszniej od polskiego producenta za jakiś ułamek ceny ABUSa) i do tego kłódka Oxford Boss. Zanim kolesie to przetną albo odkręcą koło trochę czasu minie w którym być może udałoby mi się dotrzeć do sprzętu - wtedy jakakolwiek interakcja złodzieja z właścicielem zmienia kradzież w rozbój, a to już się inaczej liczy w paragrafach.

Co do syren w alarmach mam mieszane uczucia - mało kto reaguje, a po drugie łatwo to zatkać i już nie słychać jej dalej niż parę metrów, a i to jak się wsłuchać.

Co do elektryki to nie mam najmniejszego zamiaru ingerować w HISSa jakieś zdalne odpalanie czy kierunki tylko chciałbym zamontować coś - o ile się da - co będzie wysyłało sygnał na telefon lub pilota w przypadku jakiegoś tarpania sprzętem (jak oglądałem filmik to złodzieje robią kontrolny "obchód" z jakimś niby przypadkowym potrąceniem lub oparciem się o moto w celu sprawdzenia czy coś będzie wyło) i da okazję do zaskoczenia gościa przy robocie (jak łatwo zgadnąć utrata dwóch rowerów i oskubanie poprzedniego moto skłania mnie do "konkretnego" zaskoczenia, choć nieco bardziej wyrafinowanego - mamy teraz kamerki w telefonach - niż to o którym kiedyś słyszałem: gość zastał na gorąco dwóch złodziei przy swoim moto i trochę go poniosło, jednemu przywalił kaskiem, a drugiem sprzedał kopa w 4 litery. Efekt: wstrząs mózgu u pierwszego i złamana kość ogonowa u drugiego. Z ofiary kradzieży gość stał się napastnikiem i sprawcą rozboju...).
zix969
 
Posty: 42
Rejestracja: 14 gru 2014, 14:55
Lokalizacja: WE
Sprzęt: CBR 600 F4i

Re: Alarm

Postautor: Kooba dodano: 16 mar 2015, 05:07

Mam 2 motocykle. Jeden trzymam w szopce a drugi stoi na podjeździe przed domem. Od kilku lat trzymam motocykl "na ulicy" więc przestudiowałem trochę kwestię zabezpieczeń.
Moim zdaniem sprawa wygląda następująco:
Nr.1 Gruby, hartowany łańcuch z wysokiej jakości kłódką. Ważne by kłódka była porządna. Byle jaka kłódka może będzie gruba i trudna do przecięcia ale za to da się łatwo otworzyć wytrychem. Ta Oxford'a, o której piszesz powinna być spoko. Wiem, że łańcuch jest ciężki ale zawsze można mieć jakiś gruby w garażu i coś troszkę mniejszego do zabierania ze sobą. Jak będziesz latał do roboty to zawsze możesz sobie kupić 2 łańcuch i zostawiać w robocie.

Nr2. Kiedy tylko się da zapinamy motocykl łańcuchem do czegoś. Mogą sobie podjechać busem ale ze słupem czy znakiem motocykla nie zabiorą. W garażu można sobie wyspawać i wbetonować solidną kotwę i do niej przypinać motocykl.
Moje oba motocykle, zarówno ten w szopce jak i ten przed domem zapięte są łańcuchami do kotwy przykręconej do betonu, mają założonego disc lock'a + alarm z powiadomieniem na pilota.
Alarm jest tylko po to by odstraszyć amatorów. Profesjonalista się nim i tak nie przejmie.

Nr3. Alarm z powiadomieniem na pilota. Mój jest podłączony w prosty sposób. Nie robi żadnego odcięcia zapłonu ani tym podobnych rzeczy. Nie chcę takich bajerów bo wolę sobie zaoszczędzić ewentualnych problemów z odpaleniem motocykla jak coś się popierdzieli. HISS jest wystarczającym zabezpieczeniem dla większości amatorów cudzej własności. Problem jest z akumulatorem. Jak nie jeździsz regularnie na moto to alarm zeżre aku.

Najlepiej mieć kilka zabezpieczeń. Im więcej zabezpieczeń tym dłużej złodziejowi zejdzie z kradzieżą a i większa szansa, że się zniechęci.
Jak masz garaż blisko domu to możesz pomyśleć nad bezprzewodowym alarmem z czujnikiem ruchu. Otwierają garaż i odbiornik w domu Ci wyje.
Jest trochę drażniące odpinanie łańcucha i disc lock'a co rano ale można się przyzwyczaić.
Dużo bardziej drażniące jest zastanie pustego garażu.

Osobiście polecam porządny łańcuch z porządną kłódką + duży, dobry disc lock i zawsze kiedy to możliwe zapinać maszynę do czegoś.
Do żadnego z moich motocykli nikt nawet nie podszedł przez ostatnie 2 lata.
Wcześniej zajumali mi skuter, który się odnalazł następnego dnia. Jakiś czas po tym jakiś lump chciał mi go znowu ukraść ale wtedy już miałem alarm i gruby łańcuch więc jak tylko go dotknął zaczęło wyć więc wyskoczyłem na dwór i kazałem mu wupie**alać...
CBR F4i - http://www.honda-cbr.pl/forum/honda-cbr-600-f4i-kooba-t13760.html
VFR 800 - http://www.honda-cbr.pl/forum/honda-vfr-800-tec-kooba-t13756.html
Awatar użytkownika
Kooba
 
Posty: 81
Rejestracja: 28 lis 2014, 01:33
Lokalizacja: Bristol, UK
Sprzęt: CBR 600 F4i 2001

Re: Alarm

Postautor: answeR dodano: 17 mar 2016, 08:26

I jedna z wazniejszych rzeczy to by lanuch nie lezal luzno na ziemi. Bo wtedy dzieki dzwigni mozna go latwiej przeciac, wystarczy zobaczyc testy tych lanuchow na youtube. Koles calym cialem naciska na nozyce. A gdyby wisial wysoko i dobrze napiety, to bez katowki, albo cieklego azotu, niech nawet nie podchodzi.
Awatar użytkownika
answeR
 
Posty: 106
Rejestracja: 28 mar 2015, 10:27
Lokalizacja: Gliwice
Sprzęt: CBR600RR 06

Re: Alarm

Postautor: szymek dodano: 26 lut 2017, 09:46

Mój motocykl, wart +/- 7,5k za AC musiałbym zapłacić 1,2k... trochę sporo.
Na co dzień parkuję w hali garażowej pod blokiem, w której mam osobny box garażowy (można powiedzieć, garaż w garażu). Potrzebuję jakiegoś zabezpieczenia na wyjazdy, poza dom.
Czy coś takiego się nada? Chciałbym przypinać motocykl, jak rower, do stałych elementów małej architektury.
http://allegro.pl/gruby-hartowany-lancu ... 6685291500
Czy iść do marketu DIY i kupić podobny łańcuch + solidną kłódkę, za pewnie połowę ceny przedstawionego powyżej?
Temat można by przenieść, do działu: Akcesoria
Załączniki
lll.jpg
szymek
 
Posty: 85
Rejestracja: 27 sty 2017, 18:28
Sprzęt: ...

Re: Alarm

Postautor: Majki dodano: 26 lut 2017, 10:23

Zwykły marketowy łańcuch rozcinasz bardzo szybko bo nie jest to jakoś specjalnie wzbogacana stal wysokoweglowa. Wiem że ABUS specjalizuje się w łańcuchach które ciężej zforsowac.

Ogólnie łańcuch może dac opóźnienie przy kradzieży rzędu 5-15min zależy jak solidny i jak dobrze przygotowany jest złodziej.
łutututututututtutu...
Awatar użytkownika
Majki
Moderator
 
Posty: 4195
Rejestracja: 03 maja 2009, 23:49
Lokalizacja: Łódź
Sprzęt: Samoróbka

Re: Alarm

Postautor: answeR dodano: 26 lut 2017, 11:06

Tak nada się, Ale najlepiej mieć łańcuch hartowany o większej niz 10mm średnicy ogniw(albo mieć dwa łańcuchy)Ale też koszty są większe no i waga. u mnie taki oxford 1,5m mieści się w schowku Cbr 600rr 2006 a schowek mam bardzo malutki, więc duży plus. A i najważniejsza sprawa przy tych łańcuchach to taka, by nie leżały na ziemi, częsty błąd(łatwiej zrobić dźwignie nożycami) https://www.youtube.com/watch?v=Cpf35C7wu6Q
To jest chyba ten filmik, (jestem na fonie więc nie sprawdzę) ale tam powinno być widać, jak bardzo pomaga przy cieciu przez to że łańuch leży luźno.
Przy okazji warto dodać dislocka z alarmem.

Największy plus tych łańcuchów to, to że nie wsadzą ci motocykla na busa tak łatwo. Nożycami wiszący i napięty łańcuch np o hartowanych,nawęglanych ogniwach 15mm praktycznie nie do przecięcia. Kątówką akumulatorową już łatwiej, ale tez hałas większy. Nie wiem właśnie jak wygląda spawa z tymi o średnicy 10mm, bo większość testów pokazuje jak te łańcuch leżą, a to wiadomo ze wytrzymają tylko kilka-kilkadziesiąt sekund z dużymi nożycami.
Awatar użytkownika
answeR
 
Posty: 106
Rejestracja: 28 mar 2015, 10:27
Lokalizacja: Gliwice
Sprzęt: CBR600RR 06

Re: Alarm

Postautor: dodek dodano: 26 lut 2017, 13:49

https://www.youtube.com/watch?v=-gb2QJObohA mam znajomego który przywiózł takie cudo z UK- widziałem to na żywo - tanie nie jest, ale jako zabezpieczenie mega. Z tego co mówił sa filmiki na YTgdzie przeciecie szlifierką tego Almaxa zajmuje prawie 3min, gdzie przecięcie tych tanich oxfordow zajmuje 20 sekund ,
dodek
 
Posty: 411
Rejestracja: 17 lip 2015, 22:17
Sprzęt: f4i

Reklama

Re: Alarm

Postautor: szymek dodano: 26 lut 2017, 19:27

Zdaję sobie sprawę, że dla profesjonalnego złodzieja, żadne zabezpieczenie nie jest nie do przejścia. Zależy mi, aby nie kusić brakiem zabezpieczenia przypadkowych "Sebixów" ;)
Wasze zdanie na temat stali nierdzewnej / kwasoodpornej? ...kiedyś ciąłem szlifierką rurkę z KO i szło bardzo powoli... http://allegro.pl/lancuch-nierdzewny-kw ... 54662.html
Łańcuchy są dostępne do średnicy drutu ogniwa do fi 16 mm - więc wybór dość szeroki.
Myślałem też o linkach stalowych (zawiesia linowe dla żurawi - długości i średnice w szerokiej palecie dostępne) tylko minusem jest to, że nie zwinie się tego, aby zmieściło się do schowka w moto :roll:
szymek
 
Posty: 85
Rejestracja: 27 sty 2017, 18:28
Sprzęt: ...

Następna

Wróć do CBR 600F

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości