Switch to full style
Hurricane F1 PC19 (1987-1988), F1 PC23 (1989-1990), F2 PC25 (1991-1994), F3 PC31 (1995-1996), F3 PC31 (1997-1998), F4 PC35 (1999-2000), F4i PC35 (2001-2006), F Sport PC35 (2001-2002)
Regulamin forum
Odpowiedz

Re: [F1,F2,F3,F4] Moja Honda nie pali

22 cze 2016, 19:17

wczoraj dotarla paczuszka z zestawem naprawczym tego nieszczesnego kranika, dzis rano zalozylem. Jak narazie bylo ok, zobacze o 22 na zimnym jak bede z roboty wracac i jutro rano. Jak bedzie ok,to wroce do tematu i potwierdze przyczyne dla potomnych.




EDIT:

jak narazie jest git,pali ladnie. Po wymianie swiec Silniczek od razu inaczej pracuje, kranik zrobil robote, calkiem inaczej pali zimny moto, powinno byc ok.

Re: [F1,F2,F3,F4] Moja Honda nie pali

03 sie 2017, 19:38

Witajcie,
po raz pierwszy mam taki problem z moim moto. Wczoraj wracając z Warszawy zgasiłem moto na stacji. Niestety już nie odpaliłem. Wygląda jakby akumulator nie miał prądu.
Kumpel przywiózł naładowany akumulator i normalnie odpaliłem i dojechałem do domu ok 60km. Pod domem zgasiłem i niestety nie dało się ponownie odpalić(zachowanie jak na starym aku).

Dzisiaj znów odpaliłem i pomierzyłem prądy:
- aku na postoju 12,4V
- ładowanie bez świateł 14,6V
- ładowanie na światłach 13,6V
- 5 tys obrotów na światłach 14,6V
- 5 tys obrotów bez świateł 14,7V

Moto zagrzałem do 80 stopni i zgasiłem. I znów nie odpala :niewiem: Wygląda jakby aku rozładowany.
Sprawdzane na trzech różnych akumulatorach?

Help! :(

Re: [F1,F2,F3,F4] Moja Honda nie pali

03 sie 2017, 21:15

Ale co tryyyyyyyka ten akumulator ? Wcale nie kręci? Jeden obrót robi jakby koń to ciągnął. Opisz jak to wygląda bo to ma ogromne znaczenie.

Re: [F1,F2,F3,F4] Moja Honda nie pali

04 sie 2017, 01:44

https://drive.google.com/open?id=0B3KraCZcVmcoLWFnYkpVNW1jUlU

To może lepiej zobrazuje :)

Re: [F1,F2,F3,F4] Moja Honda nie pali

04 sie 2017, 09:25

Możesz to akku wsadzić sobie w buty żeby być wyższym ... nada się idealnie. Hint - opór wewnętrzny ogniwa.

Re: [F1,F2,F3,F4] Moja Honda nie pali

04 sie 2017, 09:37

aku szrot jak kolega napisał wyżej. weź kable odpal od auta zobaczysz że zagada od strzała

Re: [F1,F2,F3,F4] Moja Honda nie pali

04 sie 2017, 10:29

no dobra ale kolega pisał, że na 2 czy tam 3 różnych aku się tak dzieje... Więc 3 aku żeby złomy były no to albo faktycznie ktoś stare rympoły bierze z celami uszkodzonymi albo tam gdzieś masa ucieka czy jakiś inny problem na relacji aku->rozrusznik.

Re: [F1,F2,F3,F4] Moja Honda nie pali

04 sie 2017, 14:02

a to jesli tak jest, to zostaje jedna jedyna próba po prostu podłączyć na kable z aku samochodowego jesli wtedy odpali od strzala to nadal bym obstawial akumulator, a jesli nie to zostaje sprawdzic przekaźnik rozrusznika i po kolei wszystkie połączenia czy nie są zaśniedziałe a na samym koncu zostaje sprawdzić sam rozrusznik

Re: [F1,F2,F3,F4] Moja Honda nie pali

04 sie 2017, 15:05

Załóżmy ze gdzieś ucieka (częściowe zwarcie do masy) przy wciśnięciu rozrusznika.
Ja bym szukał tak ;
1. Podłącz miernik pod Akku jak robiłeś.
2. Wyjmij przekaźnik rozrusznika i wciśnij starter - jak spadnie to obwód sterujący ma wyciek prądu i na 99% przełącznik pod palcem do wyczyszczenia i zobaczenia czy tam się coś nie pomerdało. Masz na 99% winowajcę. Jeśli nie idziesz dalej.
3. Zwierasz na krótko styki od rozrusznika w gnieździe przekaźnika - jeśli jest ok to przekaźnik ma przebicie - wymieniasz, jeśli nie to rozrusznik ew kabel rozrusznika ma przebicie idziemy 4.

4. Odłączasz kostkę od rozrusznika bądź kabe od rozrusznika (nie wiem jak są tam podłączone - ważne żeby to zrobić przy samym rozruszniku i mierzysz oporność kabli czy gdzieś tu nie ma przebicia. TO pewnie wiesz jak zrobić .

Reasumując dziwne to zachowanie - ale skoro to nie akku ja bym stawiam na przekaźnik - upierniczył się jakiś nit w nim i daje upływ na tyle duży ze spada napięcie na na aku a na tyle mały ze się nie zjarał do końca.

Re: [F1,F2,F3,F4] Moja Honda nie pali

16 sie 2017, 18:51

Przepraszam, że dopiero odpisuję ale miałem urlop i utrudniony dostęp do internetu :)

Sprawa wygląda następująco:
- stary akumulator na pewno do niczego się nie nadawał, więc został zastąpiony nowym Exide 8.7Ah
- wszystkie kostki zostały przeczyszczone i spryskane kontaktem.

Moto pali bez problemu. Przejechane ok 500km :niewiem:

Mam nadzieję, że wszystko już będzie ok :)

Dziękuję za wszelkie pomysły :) :tanczacybanan2:
Odpowiedz