r   e   k   l   a   m   a

Ciśnienie oleju cbr 600 f4i

Hurricane F1 PC19 (1987-1988), F1 PC23 (1989-1990), F2 PC25 (1991-1994), F3 PC31 (1995-1996), F3 PC31 (1997-1998), F4 PC35 (1999-2000), F4i PC35 (2001-2006), F Sport PC35 (2001-2002)

Moderatorzy: Majki, maciekx, prezes

Ciśnienie oleju cbr 600 f4i

Postautor: pawelec dodano: 06 lip 2019, 15:51

Witam. Czy wie ktoś może z was, przy jakim minimalnym ciśnieniu oleju (bar/psi) zapala się kontrolka oleju. Mam taki problem, że przy rozgrzanym silniku do 108 stopni, podczas ruszania bez gazu, gdy silnik się lekko przydusza, to zaswieca mi sie na chwile właśnie kontrolka ciśnienia oleju. Kupiłem sobie miernik, ale niestety musiałem sam dorabić końcówkę, tą co się wkręca w silnik i po zmierzeniu ciśnienia, przy 6000 obr wynik jest 2,5 bar ( powinno być 5), natomiast na wolnych obrotach (1300 rpm) manometr pokazuje 0 (zero). Możliwe coś takiego jest? Żadna kontrolka się nie pali, a manometr pokazuje, ze nie ma ciśnienia. Zła końcówka? Zły manometr? Dlatego pytam, przy jakim minimalnym ciśnieniu, czujnik cisnienia oleju " zaświeca kontrolkę. Jeżeli ktoś z was wie, byłbym wdzięczny za odpowiedź.
pawelec
 
Posty: 27
Rejestracja: 04 lip 2018, 19:11
Sprzęt: cbr 600 f4i

Reklama

Re: Ciśnienie oleju cbr 600 f4i

Postautor: dodek dodano: 06 lip 2019, 22:10

Zalezy jaki masz zalany olej - np, przy 10w30 przy takim zagotowaniu ciśnienie oleju lubi spadać, sprawdz tez czy ktoś rozkrecał i skladał silnik na silikonie np dekle- możliwe że przy skladaniu dał za duzo i kawałki odlepiły sie i przytykają smok pompy olejowej. Ja smigam na oleju GPS 10w50 i nigdy coś takiego sie nie działo.
dodek
 
Posty: 411
Rejestracja: 17 lip 2015, 22:17
Sprzęt: f4i

Re: Ciśnienie oleju cbr 600 f4i

Postautor: pawelec dodano: 07 lip 2019, 03:16

Olej mialem 10w40 i zmienilem na 10w50 i jest to samo. Zeby sprawdzic smoka, to trzeba caly dol silnika odkrecic ( miske olejowa)? Przyznam, ze jak sam sobie zawory regulowalem, czyli kawalek gory silnika rozbieralem, to do "dolu" jeszcze nie zagladalem. Tak samo z pompa olejowa. Jak ja wyjac? Wiem, ze trzeba sprzeglo najpierw zdemontowac, ale czy trzeba do tego tez sciagac miske olejowa? Na co trzeba uwazac? Czy potem przy wkladaniu tej pompy, trzeba cos ustawiac na " znaki", tak, jak przy regulacji zaworow?
I o co tutaj w ogole chodzi? Skoro na wolnych obrotach manometr pokazuje 0, to kontrolka oleju powinna sie przeciez palic, bo ma za male cisnienie. Podlaczalem dwa manometry i jest tak samo. Dziwne rzeczy sie dzieja.
pawelec
 
Posty: 27
Rejestracja: 04 lip 2018, 19:11
Sprzęt: cbr 600 f4i

Re: Ciśnienie oleju cbr 600 f4i

Postautor: dodek dodano: 07 lip 2019, 12:20

Silnik był rozkrecany - widać gdzieś użycie silikonu ?
Manometr jakiej firmy coś markowego czy najtanszy chinol ?
odkrecenie miski i sprawdzenie smoka to chyba nie jest kosmos...
Możliwe że sie też zawór upustowy nie zamknał i jest otwarty - bo wpadło tam jakieś ciało obce i sie blokuje- tam jest oring może pekł - trzeba to wszystko rozkrecić i sprawdzić - przy okazji warto odkrecić i zweryfikować też pompe oleju może coś ją przypchało ?
https://www.manualslib.com/manual/12152 ... 103#manual
poczytaj też to - podobny problem - facet przeszedł wszystkie etapy i odzyskał ciśnienie , na koncu wyszło że nie był pewny też filtra oleju.
https://www.stuntlife.com/forums/164-ge ... oil-2.html
tu masz masz schemat magistrali - https://www.manualslib.com/manual/12152 ... 101#manual
dodek
 
Posty: 411
Rejestracja: 17 lip 2015, 22:17
Sprzęt: f4i

Re: Ciśnienie oleju cbr 600 f4i

Postautor: pawelec dodano: 07 lip 2019, 16:25

Dzięki za schematy. jeden manometr firmy Geko- niby do sprawdzania oleju, a drugi to Yato, ale do mierzenia kompresji w cylindrach. Nigdzie nie ma tej końcówki, co sie wkręca w silnik, wiec sam wyrzeźbiłem ze ściagacza do koła zamachowego od jakiegoś skutera ( taki sam gwint) Na jednym manometrze przy 6000obr. 3 bary, na drugim 2,5. Czyli odkręcić dół silnika, sprawdzić smoka i pompę na razie? Dzisiaj jak jeździłem, to ani razu mi kontrolka sie nie zapaliła nawet na rozgrzanym do 110 st, przy ruszaniu bez gazu. Nie wiem, co o tym wszystkim mysleć. Jeszcze jedna rzecz mnie martwi. Spalanie. Ostatnio wyregulowałem luzy zaworowe i od tamtego czasu, po zatankowaniu do pełna, przejechałem 80 pare kilometrów i dzisiaj zagladam do baku, a tam do połowy benzyny. Możliwe, że po regulacji spalanie wzrosło? Chyba,że źle spojrzałem, ale na moje oko, to z 8 litrów by weszło do pełna.
pawelec
 
Posty: 27
Rejestracja: 04 lip 2018, 19:11
Sprzęt: cbr 600 f4i

Re: Ciśnienie oleju cbr 600 f4i

Postautor: dodek dodano: 07 lip 2019, 21:38

5 atm to nie 3 czy 2.5 coś ci kleka w silniku, znajomy kupił tak kiedys r1 - pojeździł i zatarł wał- okazało sie ze smok pompy był zatkany silikonem którym ktoś wcześniej lepił silnik.
Nie odpowiedziałeś na proste pytanie....
dodek
 
Posty: 411
Rejestracja: 17 lip 2015, 22:17
Sprzęt: f4i

Re: Ciśnienie oleju cbr 600 f4i

Postautor: pawelec dodano: 08 lip 2019, 05:13

A,z tym silikonem? Jest na 100%. I na misce olejowej i na prawym deklu. Czyli co? Rozbierac? Z tymi manometrami tez pewnosci nie mam, bo jeden jest do kompresji w cylindrach i nie wiem, czy sie do oleju nadaje, a ten do oleju, jak podlaczylem do kola od roweru, gdzie bylo nabite 5atm, to wskazal tylko 2,5. Kurde, on nawet wskazywal tylko 2,5, jak go pompka pompowalem. Dobra. Czyli rozbierac? Pompe, miske, smoka? I czy do tego zabiegu trzeba caly silnik wyjac, czy moze w ramie zostac?
Jeszcze jak w serwisówce widziałem, to żeby wyjąć sprzęgło, to trzeba zdjąć wtryski i poluzować napinacz. Czy trzeba to robić, czy jest to opcjonalne? Jeszcze tam jest pokazane, że się śrubokręt wsadza w jakąś dziurkę, tam gdzie jest łańcuszek rozrządu. O co w tym chodzi?
pawelec
 
Posty: 27
Rejestracja: 04 lip 2018, 19:11
Sprzęt: cbr 600 f4i

Re: Ciśnienie oleju cbr 600 f4i

Postautor: dodek dodano: 08 lip 2019, 10:27

Na początek weź to moto i podjedź do jakiegoś mechanika niech sprawdzi ci cisnienie oleju dobrym miernikiem - zapłacisz za to grosze a potem masz pewność czy rozbierać. Do odkręcenia kosza potrzeba klucz udarowy - bez tego nawet tam nie podchodź. silikon do skrecania tylko victor reinz - ten szary za 80zł
Po co ty chcesz rozpinać rozrząd??? Na początku wystarczy sprawdzić 3 rzeczy - dać nowy filtr oleju , zweryfikować smok czy nie zatkany + przeczyscić zawór ciśnieniowy oleju.
tu masz pokazane mniej wiecej jak to trzeba robić - https://youtu.be/0zYsEtnCEzs?t=823
Niewiem czy jesteś swiadomy ogromu pracy?
dodek
 
Posty: 411
Rejestracja: 17 lip 2015, 22:17
Sprzęt: f4i

Re: Ciśnienie oleju cbr 600 f4i

Postautor: pawelec dodano: 08 lip 2019, 11:15

Dzwoniłem i pytałem. Najtaniej 150 zł za sprawdzenie ciśnienia. Jestem świadomy ogromu pracy, dlatego tak dopytuję, żeby niczego nie popsuć. Bez tego klucza udarowego nie da się odkręcić?
Czyli pompy na razie nie ruszać, tylko smok i zawór sprawdzić?
pawelec
 
Posty: 27
Rejestracja: 04 lip 2018, 19:11
Sprzęt: cbr 600 f4i

Reklama

Re: Ciśnienie oleju cbr 600 f4i

Postautor: pawelec dodano: 12 lip 2019, 21:28

Ciśnienie zmierzone normalnym miernikiem- 3 bary przy 80st 6000 obr. Zdjąłem miskę olejową i na dnie było troche takich małym złotych płatków, natomiast w smoku było od ch...ja też takich płatków, ale w kolorze miedzi. W ogóle uszczelka pod miską byla taka dla stunterów, z przegrodą i smok był odwrócony. I chyba ten zaworek byl zacięty, bo go wcisnąc nie moglem na początku. Nie wiem, takie wrazenie miałem.Czyli co? Panewka i złom? Ja złudzeń nie mam. I teraz nie wiem, czy to wszystko składać i zalewać olejem, czy od razu sprawdzic pompę. O ile jest sens. Dziwi mnie, że jeżeli to panewka , a tu nic nie stuka i nie puka. Silnik pracuje normalnie, ma moc itd.
pawelec
 
Posty: 27
Rejestracja: 04 lip 2018, 19:11
Sprzęt: cbr 600 f4i

Następna

Wróć do CBR 600F

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość