r   e   k   l   a   m   a

Stuki w silniku

125 JC34 (2004-obecnie), 150 JC39 (2003-obecnie), 250 (R + RR) (1986-1996)

Moderatorzy: Majki, maciekx, prezes

Stuki w silniku

Postautor: Rafaeelloo dodano: 29 kwie 2012, 12:49

Witam,
nagrałem filmik http://www.youtube.com/watch?v=XVyfZUgX ... e=youtu.be ze stukami z silnika. Co to może być? Jak podkręcę obroty to stają się częstsze. Na filmiku największe obroty to 5k rpm. Filmik nagrałem na zimnym silniku, ale na ciepłym jest to samo, może minimalnie cichsze.
Rafaeelloo
 
Posty: 117
Rejestracja: 30 lip 2009, 20:58
Sprzęt: CBR 125
GG: 3928678

Reklama

Re: Stuki w silniku

Postautor: Lukki dodano: 30 kwie 2012, 15:40

Widzę, że to od strony sprzęgła. Jak je wciśniesz to coś się zmienia? Cichnie?
http://bikepics.com/members/lukki-77/
Awatar użytkownika
Lukki
 
Posty: 345
Rejestracja: 06 mar 2011, 20:26
Lokalizacja: Gdańsk
Sprzęt: CBR 600 F4i Sport
GG: 4366202

Re: Stuki w silniku

Postautor: Rafaeelloo dodano: 30 kwie 2012, 21:25

Zdiagnozowałem, że to łańcuszek rozrządu. Aczkolwiek jest problem bo nie wiem co do wymiany - łańcuszek czy napinacz. Jak włożę na maksa wsunięty ten tłoczek napinacza i potem go puszczę to on się wysuwa, a potem mogę jeszcze kręcąc w lewo go trochę wysunąć i jest cichuteńko aż znowu mi się moje moto podoba, ale chwilę tak pochodzi i jest beznadzieja znowu, znowu się tłucze. Więc co do wymiany? Napinacz czy łańcuszek a może jedno i drugie?
Rafaeelloo
 
Posty: 117
Rejestracja: 30 lip 2009, 20:58
Sprzęt: CBR 125
GG: 3928678

Re: Stuki w silniku

Postautor: Lukki dodano: 30 kwie 2012, 21:41

Przy wymianie łańcuszka rozrządu wymienia się też napinacz. Można kombinować z samym napinaczem, wymieniając sprężynkę albo ją podciągając. Ale lepiej jak wymienisz na nowy napinasz i łańcuszek.

Odrazu skontroluj stan ślizgów i kół zębatych, czy też nie są w żaden sposób uszkodzone.
http://bikepics.com/members/lukki-77/
Awatar użytkownika
Lukki
 
Posty: 345
Rejestracja: 06 mar 2011, 20:26
Lokalizacja: Gdańsk
Sprzęt: CBR 600 F4i Sport
GG: 4366202

Re: Stuki w silniku

Postautor: Rafaeelloo dodano: 30 kwie 2012, 22:04

Pośpieszyłem się chyba trochę z tym składaniem jej... Bo łańcuszek i cały napinacz do wymiany to 250 zł, ale oba ślizgacze to dodatkowe 180 zł. A po czym poznam że zębatka jest zjechana? Moto 5 tys. km temu było w ASO i regulowali zawory i dźwigienki od zaworów wymieniali, ale nie mówili nic ani na łańcuszek ani na napinacz więc wnioskuję, że tak tragicznie nie było.
Rafaeelloo
 
Posty: 117
Rejestracja: 30 lip 2009, 20:58
Sprzęt: CBR 125
GG: 3928678

Re: Stuki w silniku

Postautor: Lukki dodano: 30 kwie 2012, 22:15

Nie musisz odrazu wymieniać ślizgów. Najpierw zobacz jak wyglądają, czy nie uszkodzone, nie wytarte. ;)

Jeśli chodzi o koła zębate, to zobacz czy łańcuszek dobrze przylega do zębów, czy same zęby nie są uszkodzone, wytarte.
http://bikepics.com/members/lukki-77/
Awatar użytkownika
Lukki
 
Posty: 345
Rejestracja: 06 mar 2011, 20:26
Lokalizacja: Gdańsk
Sprzęt: CBR 600 F4i Sport
GG: 4366202

Re: Stuki w silniku

Postautor: Rafaeelloo dodano: 30 kwie 2012, 22:25

Ok, sprawdzę jutro jak sytuacja wygląda, spróbuję jeszcze tą sprężynę naciągnąć, może się uda coś dobrego osiągnąć.
Rafaeelloo
 
Posty: 117
Rejestracja: 30 lip 2009, 20:58
Sprzęt: CBR 125
GG: 3928678

Re: Stuki w silniku

Postautor: Rafaeelloo dodano: 01 maja 2012, 10:42

Rozebrałem raz jeszcze i tutaj mam efekty: http://r-studio.com.pl/moto/
Odnośnie filmików mam pytanie - czy to się tak może wszystko ruszać?
Na zdjęciu ..018 to jest jakaś taka biała plamka (jakby farba?), a te obok wyglądające jak dołki to są mazie oleju.
Na zdjęciach ..024 i ..025 chciałem pokazać, że te krawędzi nie dolegają do siebie idealnie, a jedynie jedną stroną, na pierwszym zdjęciu zawór wydechowy, na drugim ssący. Coś jest chyba nie tak?
Odnośnie prowadnic to zbyt wiele nie widać, ale wyglądają na to jakby były w bardzo ładnym stanie.
Zębatka ma zaokrąglone rogi, a łańcuch na niej chodzi tak jak na jednym z filmików pokazałem.

PS. fotografem nie jestem :)
Rafaeelloo
 
Posty: 117
Rejestracja: 30 lip 2009, 20:58
Sprzęt: CBR 125
GG: 3928678

Re: Stuki w silniku

Postautor: Lukki dodano: 01 maja 2012, 11:52

Ślizgi, zębatki są w porządku.

Zaczynając od filmików, to wszystko jest ok. Rozumiem, że jak ruszasz łańcuszkiem na jednym z filmików, to nie masz założonego napinacza? Jeśli tak, to wszystko ok.

Co do tych zdjęć 24, 25. Nigdy nie regulowałem zaworów śrubowo. Ale wygląda, że jest ok. Bo spójrz troche inaczej na te dwa elementy. Gdy krzywka zmieni położenie i zawór będzie się otwierał, to wszystko będzie w porządku.
http://bikepics.com/members/lukki-77/
Awatar użytkownika
Lukki
 
Posty: 345
Rejestracja: 06 mar 2011, 20:26
Lokalizacja: Gdańsk
Sprzęt: CBR 600 F4i Sport
GG: 4366202

Reklama

Re: Stuki w silniku

Postautor: Rafaeelloo dodano: 01 maja 2012, 11:58

Zdjęta jest tylko pokrywa zaworów, napinacz jest w środku, ale łańcuszka nie odciągałem od zębatki tylko ruszałem nim po zębatce, hm... prostopadle do płaszczyzny zębatki, czyli tak jak na filmiku. Jak coś to mogę coś jeszcze ofotografować bądź nakręcić.
Rafaeelloo
 
Posty: 117
Rejestracja: 30 lip 2009, 20:58
Sprzęt: CBR 125
GG: 3928678

Następna

Wróć do CBR 125, 150, 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość