r   e   k   l   a   m   a

Łożysko główki ramy wymiary dokręcanie/odkręcanie

Hurricane F1 PC19 (1987-1988), F1 PC23 (1989-1990), F2 PC25 (1991-1994), F3 PC31 (1995-1996), F3 PC31 (1997-1998), F4 PC35 (1999-2000), F4i PC35 (2001-2006), F Sport PC35 (2001-2002)

Moderatorzy: Majki, maciekx, prezes

Re: Łożysko główki ramy wymiary dokręcanie/odkręcanie

Postautor: netpixpl dodano: 30 sie 2018, 15:10

Po wbiciu koszy i osadzeniu łożysk, jak domowym sposobem
skasować luz-wyregulować siłę dociągnięcia łożyska ?
Niby mowi sie ze dociągnąc a potem odkrecic o 90 sopni,
fajnie, ale kiedy przestac dociagać ? Jak znalezc ten wlasciwy
punkt dokręcenia aby nie bylo za ciasno ani zbyt luźno ?
netpixpl
 
Posty: 1
Rejestracja: 16 sie 2018, 15:12
Sprzęt: yamaha

Reklama

Re: Łożysko główki ramy wymiary dokręcanie/odkręcanie

Postautor: wojtas1613 dodano: 30 sie 2018, 15:51

Kilka postów wcześniej w tym temacie opisałem jak się ustawia łożysko stożkowe w CBR F4i wg manuala, nie dokręca się tego jak to piszą na większości poradników bo to gówno prawda, choć nie wiem czemu :D
Skręcasz łożysko (u mnie było to jakies 6-8 Nm czyli stosunkowo mało do tego co podaje manual, ale to pewnie wynika z tego, że to łożysko stożkowe) i sprawdzasz ile jest potrzebne siły, aby kierownica z zamontowanym kołem, uniesionym w górze obróciła się od środka do ogranicznika, w manualu jest to zaznaczone bardzo dokładnie i jest powiedziane jak to zrobić
Serwisówka mówi o sile 1 - 1,5 kgf potrzebnej do pociągnięcia kierownicy od środka do ogranicznika przy czym nie może nic kierownicy blokować, żaden przewód itp.
I tak masz sprawdzić pre-load nie inaczej, jeśli będziesz skręcał i popuszczał o 90st. czy 1/4 obr to powodzenia :szalony:
wojtas1613
 
Posty: 148
Rejestracja: 10 mar 2017, 10:50
Lokalizacja: Turek
Sprzęt: Honda CBR F4i

Re: Łożysko główki ramy wymiary dokręcanie/odkręcanie

Postautor: maciekx dodano: 30 sie 2018, 20:59

Generalnie skręcasz tak żeby kierownica chodziła leciutko na boki ale tak żeby nie było wyczuwalnego luzu gdy szarpiesz na dole za lagi i tak żeby kierownica praktycznie sama opadała w któraś stronę do ogranicznika. Wiadomo pierwsze skręcenie możesz ciut mocniej żeby się ułożyło wszystko a potem popuścić trochę. Ja skręcam lekko bo za mocno zrobi więcej problemów niż za lekko.
mój szatanik gsx-r 1000k5 http://www.honda-cbr.pl/forum/szatan-suzuki-gsx-1000-t14207.html
Awatar użytkownika
maciekx
Moderator
 
Posty: 4150
Rejestracja: 27 maja 2009, 12:37
Lokalizacja: Mrągowo
Sprzęt: GSX-R 1000 k5
GG: 3502659

Poprzednia

Wróć do CBR 600F

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron